T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MERSİN / TARSUS - Ayşe Mirici Ortaokulu

Dilimizin Zenginlikleri Projesi

''Dilimizin Zenginlikleri Projesi'' Okul Panomuz

Tüm sınıflarda “Duvar Yazısı( Grafiti) Çalışmaları” yapıldı.

Ortaya çıkan ürünler Türkçe Sokağımızda sergilendi.

24-04-2024

 

Duvar yazısı (grafiti), genellikle kamuya açık alanlarda bulunan duvarlara, köprülere veya diğer yapılara yazılan veya çizilen yazılar veya resimlerdir. Grafiti, genellikle sprey boya kullanılarak yapılır, ancak diğer malzemeler de kullanılabilir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24-04-2024


Grafiti, ilk olarak antik Roma ve Yunanistan’da görülmüştür. Ancak modern grafiti, 1960’larda New York’ta ortaya çıktı. New York’taki gençlik grupları, sokaklarda sanatsal bir ifade biçimi olarak grafiti kullanmaya başladı.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24-04-2024

 

Grafiti, zamanla popülerlik kazandı ve dünyanın her yerindeki şehirlerde görülmeye başladı. Grafiti, sanatsal bir ifade biçimi olarak kabul edilebileceği gibi, vandalizm olarak da görülebilir.














24-04-2024


Grafiti Türleri

Grafiti, farklı türlere ayrılabilir.

  • Tagging: Tagging, genellikle bir sanatçının veya grubun imzasını oluşturan basit bir yazı veya çizimdir. Tagging, grafitinin en yaygın türüdür.   Tagging grafiti türüne örnek  
  • Throw-up: Throw-up, tagging’den daha karmaşık olan, genellikle büyük, renkli harflerden oluşan bir yazıdır. Throw-up, tagging’den daha zordur ve genellikle daha gelişmiş ekipman gerektirir.     Throwup grafiti türüne örnek    
  • Piece: Piece, genellikle çok karmaşık ve ayrıntılı olan bir resim veya yazıdır. Piece, grafitinin en zor ve en saygın türüdür.

24-04-202424-04-202424-04-202424-04-202424-04-202424-04-202424-04-202424-04-202424-04-202424-04-2024

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

''Dilimizin Zenginlikleri Projesi'' kapsamında bu hafta ''Bu Nedir?'' etkinliğini yaptık.

Bu Nedir?
• Bu alıştırmada son harfi verilen varlıkların, eşyaların ve kavramların ipuçlarıyla bulunması amaçlanır. Öğrenciler numaralandırılmış beyaz kutuları doldurmak için önce verilen ipuçlarını okumalıdırlar. Verilen ipucu yardımıyla son harfi K olan varlığın, eşyanın veya kavramın ismini boşluklara yazmalıdırlar. Bu etkinlik sınıfta gruplar oluşturularak da uygulanabilir.

04-04-2024

                                                                                                                                 

Bu Nedir? Etkinliği

Bu Nedir? Etkinliği, öğrencilere son harfi verilen varlıkların, eşyaların ve kavramların ipuçlarıyla bulunmasını amaçlayan bir alıştırmadır. Bu etkinlik, öğrencilerin dikkatlerini toplamalarına, analitik düşünme becerilerini kullanmalarına ve kelime dağarcıklarını geliştirmelerine yardımcı olur.

04-04-2024

                                                                                                                               

Nasıl Oynanır?

Bu etkinlik için öğrencilere numaralandırılmış beyaz kutular sunulur. Öğrenciler, her bir kutuyu doldurmak için önce verilen ipuçlarını okumalıdır. İpuçları, son harfi “K” olan bir varlığın, eşyanın veya kavramın ismini belirlemek için kullanılır.

Öğrenciler, verilen ipuçlarına dikkatlice odaklanmalı ve düşündükten sonra doğru cevabı bulmak için beyaz kutulara yazmalıdır. İpuçları genellikle varlığın özelliklerine veya işlevine işaret eder. Öğrenciler, ipuçlarından yola çıkarak son harfi “K” olan kelimenin ne olduğunu tahmin eder ve doğru cevabı yazarak boşlukları doldurur.

04-04-2024

                                                                                                                                 

Gruplar Halinde Oynama

Bu etkinlik aynı zamanda sınıfta gruplar halinde oynanabilir. Öğrenciler, küçük gruplar oluşturarak birlikte çalışabilir ve farklı ipuçlarını paylaşabilir. Bu yöntem, öğrencilerin etkileşimde bulunmasını teşvik eder ve birbirlerinin düşüncelerinden faydalanmalarını sağlar.

04-04-2024

                                                                                                                                 

Etkinliğin Faydaları

Bu Nedir? Etkinliği, öğrenciler için birçok fayda sağlar. İşte bu etkinliğin bazı faydaları:

04-04-2024

                                                                                                                                   

Dikkat Odaklanması: Öğrenciler, verilen ipuçlarına dikkatlice odaklanmalı ve detayları yakalamak için analitik düşünme becerilerini kullanmalıdır. Bu, dikkatlerini toplamayı ve önemli bilgilere odaklanmayı geliştirir.

Kelime Dağarcığı Gelişimi: Bu etkinlik, öğrencilerin kelime dağarcığını genişletmelerine yardımcı olur. İpuçları, farklı varlıkların, eşyaların ve kavramların isimlerini hatırlamak için kullanılır. Bu da öğrencilerin yeni kelimeler öğrenmelerini teşvik eder.

04-04-2024

                                                                                                                                 

Grup İşbirliği: Etkinliği gruplar halinde oynama seçeneği, öğrencilerin birlikte çalışma ve birbirlerine yardım etme becerilerini geliştirir. Öğrenciler, farklı ipuçlarını paylaşarak birbirlerinin düşüncelerinden faydalanabilir ve birlikte doğru cevaplara ulaşabilir.

Bu Nedir? Etkinliği, öğrencilerin öğrenme sürecine etkileşimli ve eğlenceli bir şekilde katılmalarını sağlar. Öğrenciler, beyinlerini çalıştırırken aynı zamanda yeni bilgiler öğrenirler. Bu etkinlik, sınıf ortamında veya evde yapılabilir ve öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yardımcı olur.

04-04-2024

                                                                                                                                 

Bu Nedir? etkinliğinin faydaları:

·         Kelime dağarcığını geliştirmeye yardımcı olur.

·         Kelime bilgisini pekiştirmeye yardımcı olur.

·         Problem çözme becerilerini geliştirmeye yardımcı olur.

·         Yaratıcı düşünmeyi geliştirmeye yardımcı olur.

·         Eğlenceli ve rekabetçi bir öğrenme deneyimi sunar.

 

 

04-04-2024

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Bu haftaki çalışmamız olan ''Hikaye Kartları Oluşturma'' etkinliğimizden kareler..

Kartlarımızı oluşturduk bu kartlar yardımıyla hikayelerimizi anlattık.

29-03-202429-03-202429-03-202429-03-2024

 

'Dilimizin Zenginlikleri'' projesi kapsamında bu hafta sınıflarımızda “Anlamını Bul” etkinliği yapıldı.

08-03-202408-03-202408-03-202408-03-202408-03-202408-03-202408-03-202408-03-2024

 

Okulumuzun tüm sınıflarında ''Atasözü Deyim Resimleme'' etkinliği yapıldı. Ortaya çıkan ürünler Türkçe Sokağı'nda sergilendi.

01-03-202401-03-202401-03-202401-03-202401-03-202401-03-202401-03-202401-03-202401-03-202401-03-2024

 

''Dilimizin Zenginlikleri'' projesi kapsamında bu ay sınıflarımızda “Atasözü/Deyim Resimleme” etkinliği yapıldı.

23-02-202423-02-202423-02-202423-02-2024

 



Dilimizin Zenginlikleri Projesi şubat ayı etkinlikleri  kapsamında Anasınıfı D Şubesi ''Kültürümüz'' adlı etkinlik düzenlemiştir.

08-02-202408-02-202408-02-2024

''Dilimizin Zenginlikleri'' Projesi şubat ayı etkinlikleri  kapsamında ''Anlat Bakalım'' etkinliği yapıldı. Kazanan grup öğretmenleri tarafından ödüllendirildi.

08-02-202408-02-202408-02-2024

 

''Dilimizin Zenginlikleri'' Projesi kapsamında, Okulumuzda ''Anahtar Kelimelerle Hikaye Anlatma Yarışması'' düzenlendi.Yarışmada aynı puan alan iki  öğrencimiz- Melek Elif Kamurbay ve Batuhan Aslan- birinci seçildi. Birincilere proje koordinatörü öğretmenlerimiz ödüllerini verdi.

28-12-202328-12-2023

 

''Dilimizin Zenginlikleri Projesi'' kapsamında Tarsus İlçesi genelinde düzenlenen ''Bir Cümle-Bir Afiş'' yarışmasında okulumuz 6/F sınıfından Çınar Ali KARSLI 1. olmuş ve eseri Mersin İl seçmelerine gönderilmiştir. Öğrencimizi tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz.

20-12-2023

 

En iyi afiş yarışmasına katılan öğrencilerimizin eserleri Türkçe sokağımızda sergileniyor.

19-12-202319-12-202319-12-202319-12-2023

 

Dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında öğrencilerle ''sözcük yerleştirme'' etkinliği yapıldı.

Bu etkinlikle öğrencilerin harf-kelime analizi yapmaları ve kelimeleri daha iyi tanımaları sağlanır.

14-12-202314-12-202314-12-202314-12-2023

 

HER SINIF DÜZEYİNDE ANAHTAR KELİMELERLE HİKÂYE ANLATMA YARIŞMA ŞARTNAMESİ

meb_iys_dosyalar/33/09/727716/dosyalar/2023_12/14091545_hikayesartname.docx

"Gönül Çalab'ın Tahtı: Açıklamalı Yunus Emre Sözlüğü" ORTAOKULLAR ARASI EN İYİ CÜMLE/AFİŞ YARIŞMASI ŞARTNAMESİ

meb_iys_dosyalar/33/09/727716/dosyalar/2023_12/14091133_ortaokullararasicumleafisyarismasi.docx


Okul öncesi eğitim kademesindeki çocuklarla Aile Buluşması gerçekleştirildi. Ailelere proje hakkında bilgi verildi . Ailelerin çocuklarla birlikte  katılım gösterdiği Tavşan yapma sanat etkinliği uygulandı.

14-12-202314-12-2023

 

''Bilen Oturur'' etkinliğimiz.

12-12-202314-12-202314-12-2023

''Gönül Çalab'ın Tahtı'': Açıklamalı Yunus Emre sözlüğünden üç kelime seçip en güzel afişi hazırlama yarışması düzenledik.

12-12-202312-12-202312-12-2023

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 12.12.2023 - Güncelleme: 24.04.2024 09:42 - Görüntülenme: 175
  Beğen | 0  kişi beğendi