Tüm sınıflarda “Duvar Yazısı( Grafiti) Çalışmaları” yapıldı.Ortaya çıkan ürünler Türkçe Sokağımızda sergilendi.Duvar yazısı (grafiti), genellikle kamuya açık alanlarda bulunan duvarlara, köprülere veya diğer yapılara yazılan veya çizilen yazılar veya resimlerdir. Grafiti, genellikle sprey boya kullanılarak yapılır, ancak diğer malzemeler de kullanılabilir.
Grafiti, ilk olarak antik Roma ve Yunanistan’da görülmüştür. Ancak modern grafiti, 1960’larda New York’ta ortaya çıktı. New York’taki gençlik grupları, sokaklarda sanatsal bir ifade biçimi olarak grafiti kullanmaya başladı.
Grafiti, zamanla popülerlik kazandı ve dünyanın her yerindeki şehirlerde görülmeye başladı. Grafiti, sanatsal bir ifade biçimi olarak kabul edilebileceği gibi, vandalizm olarak da görülebilir. Grafiti Türleri Grafiti, farklı türlere ayrılabilir.
|
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
''Dilimizin Zenginlikleri Projesi'' kapsamında bu hafta ''Bu Nedir?'' etkinliğini yaptık. Bu Nedir? Bu Nedir? Etkinliği Bu Nedir? Etkinliği, öğrencilere son harfi verilen varlıkların, eşyaların ve kavramların ipuçlarıyla bulunmasını amaçlayan bir alıştırmadır. Bu etkinlik, öğrencilerin dikkatlerini toplamalarına, analitik düşünme becerilerini kullanmalarına ve kelime dağarcıklarını geliştirmelerine yardımcı olur. Nasıl Oynanır? Bu etkinlik için öğrencilere numaralandırılmış beyaz kutular sunulur. Öğrenciler, her bir kutuyu doldurmak için önce verilen ipuçlarını okumalıdır. İpuçları, son harfi “K” olan bir varlığın, eşyanın veya kavramın ismini belirlemek için kullanılır. Öğrenciler, verilen ipuçlarına dikkatlice odaklanmalı ve düşündükten sonra doğru cevabı bulmak için beyaz kutulara yazmalıdır. İpuçları genellikle varlığın özelliklerine veya işlevine işaret eder. Öğrenciler, ipuçlarından yola çıkarak son harfi “K” olan kelimenin ne olduğunu tahmin eder ve doğru cevabı yazarak boşlukları doldurur. Gruplar Halinde Oynama Bu etkinlik aynı zamanda sınıfta gruplar halinde oynanabilir. Öğrenciler, küçük gruplar oluşturarak birlikte çalışabilir ve farklı ipuçlarını paylaşabilir. Bu yöntem, öğrencilerin etkileşimde bulunmasını teşvik eder ve birbirlerinin düşüncelerinden faydalanmalarını sağlar. Etkinliğin Faydaları Bu Nedir? Etkinliği, öğrenciler için birçok fayda sağlar. İşte bu etkinliğin bazı faydaları: Dikkat Odaklanması: Öğrenciler, verilen ipuçlarına dikkatlice odaklanmalı ve detayları yakalamak için analitik düşünme becerilerini kullanmalıdır. Bu, dikkatlerini toplamayı ve önemli bilgilere odaklanmayı geliştirir. Kelime Dağarcığı Gelişimi: Bu etkinlik, öğrencilerin kelime dağarcığını genişletmelerine yardımcı olur. İpuçları, farklı varlıkların, eşyaların ve kavramların isimlerini hatırlamak için kullanılır. Bu da öğrencilerin yeni kelimeler öğrenmelerini teşvik eder. Grup İşbirliği: Etkinliği gruplar halinde oynama seçeneği, öğrencilerin birlikte çalışma ve birbirlerine yardım etme becerilerini geliştirir. Öğrenciler, farklı ipuçlarını paylaşarak birbirlerinin düşüncelerinden faydalanabilir ve birlikte doğru cevaplara ulaşabilir. Bu Nedir? Etkinliği, öğrencilerin öğrenme sürecine etkileşimli ve eğlenceli bir şekilde katılmalarını sağlar. Öğrenciler, beyinlerini çalıştırırken aynı zamanda yeni bilgiler öğrenirler. Bu etkinlik, sınıf ortamında veya evde yapılabilir ve öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yardımcı olur. Bu Nedir? etkinliğinin faydaları: · Kelime dağarcığını geliştirmeye yardımcı olur. · Kelime bilgisini pekiştirmeye yardımcı olur. · Problem çözme becerilerini geliştirmeye yardımcı olur. · Yaratıcı düşünmeyi geliştirmeye yardımcı olur. · Eğlenceli ve rekabetçi bir öğrenme deneyimi sunar.
|
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> |
Bu haftaki çalışmamız olan ''Hikaye Kartları Oluşturma'' etkinliğimizden kareler..Kartlarımızı oluşturduk bu kartlar yardımıyla hikayelerimizi anlattık. |
'Dilimizin Zenginlikleri'' projesi kapsamında bu hafta sınıflarımızda “Anlamını Bul” etkinliği yapıldı. |
Okulumuzun tüm sınıflarında ''Atasözü Deyim Resimleme'' etkinliği yapıldı. Ortaya çıkan ürünler Türkçe Sokağı'nda sergilendi. |
''Dilimizin Zenginlikleri'' projesi kapsamında bu ay sınıflarımızda “Atasözü/Deyim Resimleme” etkinliği yapıldı. |
Dilimizin Zenginlikleri Projesi şubat ayı etkinlikleri kapsamında Anasınıfı D Şubesi ''Kültürümüz'' adlı etkinlik düzenlemiştir. |
''Dilimizin Zenginlikleri'' Projesi şubat ayı etkinlikleri kapsamında ''Anlat Bakalım'' etkinliği yapıldı. Kazanan grup öğretmenleri tarafından ödüllendirildi. |
''Dilimizin Zenginlikleri'' Projesi kapsamında, Okulumuzda ''Anahtar Kelimelerle Hikaye Anlatma Yarışması'' düzenlendi.Yarışmada aynı puan alan iki öğrencimiz- Melek Elif Kamurbay ve Batuhan Aslan- birinci seçildi. Birincilere proje koordinatörü öğretmenlerimiz ödüllerini verdi. |
''Dilimizin Zenginlikleri Projesi'' kapsamında Tarsus İlçesi genelinde düzenlenen ''Bir Cümle-Bir Afiş'' yarışmasında okulumuz 6/F sınıfından Çınar Ali KARSLI 1. olmuş ve eseri Mersin İl seçmelerine gönderilmiştir. Öğrencimizi tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz. |
En iyi afiş yarışmasına katılan öğrencilerimizin eserleri Türkçe sokağımızda sergileniyor. |
Dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında öğrencilerle ''sözcük yerleştirme'' etkinliği yapıldı. Bu etkinlikle öğrencilerin harf-kelime analizi yapmaları ve kelimeleri daha iyi tanımaları sağlanır. |
HER SINIF DÜZEYİNDE ANAHTAR KELİMELERLE HİKÂYE ANLATMA YARIŞMA ŞARTNAMESİmeb_iys_dosyalar/33/09/727716/dosyalar/2023_12/14091545_hikayesartname.docx |
"Gönül Çalab'ın Tahtı: Açıklamalı Yunus Emre Sözlüğü" ORTAOKULLAR ARASI EN İYİ CÜMLE/AFİŞ YARIŞMASI ŞARTNAMESİ meb_iys_dosyalar/33/09/727716/dosyalar/2023_12/14091133_ortaokullararasicumleafisyarismasi.docx |
Okul öncesi eğitim kademesindeki çocuklarla Aile Buluşması gerçekleştirildi. Ailelere proje hakkında bilgi verildi . Ailelerin çocuklarla birlikte katılım gösterdiği Tavşan yapma sanat etkinliği uygulandı. |
''Bilen Oturur'' etkinliğimiz. |
''Gönül Çalab'ın Tahtı'': Açıklamalı Yunus Emre sözlüğünden üç kelime seçip en güzel afişi hazırlama yarışması düzenledik. |